^-^

Sunday, December 2, 2012

Aku mesti terus menulis walau satu ayat..

Ya Allah..aku renung tarikh di kalendar yang tertulis 2 Disember 2012,dan aku menjengah di blog aku yang bersawang ini..dah lama aku tak menulis rupanya. Aku pun tidak boleh beri sebab kenapa aku sudah lama tidak menulis.. Last entry aku pada bulan Februari.. sudah genap 9 bulan aku tidak aktif blog rupanya..

Hati aku mula terdetik " Eh,macam mana rupa blog aku ar.." apasal aku malas menulis. Mungkin disebabkan aku terpaksa buat entry baru untuk blog baru aku ni, aku jadi malas.. Blog lama aku..aku dah tak ingat password,so tak boleh masuk entry la..kena la bukak akaun baru... Mungkin ni sebab minor la kenapa malas nak menulis.

Usai sudah aku habiskan bacaan aku iaitu "Diari Musafir Jangan Berhenti 'Berlari ' ".. karangan Dr Zaharuddin Abdul Rahman. Aku mula bermotivasi diri, Dr yang lagi sibuk komitmenya pun boleh luangkan masanya dengan menulis di blog,sedangkan aku..jauh berbezalah..kenapa perlu ada alasan untuk tidak menulis?.


Bermula dari bab 1 " Kisah Saya dan Motivasi Diri", banyak Dr menceritakan perihal motivasinya yang tinggi mampu mencapai apa yang ditargetnya. Aku juga perlu berbuat begitu.. Apakah rahsianya...desire yang tinggi. Ya!.aku perlu menanam desire yang tinggi,semangat untuk terus maju ke hadapan,perlu letakkan apa matlamat aku sendiri.

Diri aku mula bermotivasi. Aku masih teringat-ingat pesanannya " Jadikanlah Allah, RasulNya dan syurga yang dijanjikanNya sebagai motivasi, nescaya Allah tidak akan mati dan janjiNya tidak akan mengecewakan.Inilah yang menjadi pendorong dan motivasi diri,bukan kerana insan lain semata-mata.
InsyaAllah..semoga Allah tetapkan hati agar aku tidak hanya menulis di ketika ini..aku akan terus menulis dan berusaha memperbaikinya.

Maaf teman-teman blog,jika anda meninjau blog ini sepi,sunyi dan hanya entry-entry lama.. insyaAllah, Perajurit Mukminah akan terus menulis. :)
Waallahu'alam.


No comments:

Post a Comment